Po co rower elektryczny

motto:
„Porównując zwykłe krzesło z krzesłem elektrycznym oraz zwykły rower z rowerem elektrycznym, trudno nie dostrzec przewagi tego pierwszego w przypadku krzeseł i drugiego w przypadku rowerów.”

Thomas Edison

Rower elektryczny to przede wszystkim dogodny i bardzo tani środek transportu.

Napęd elektryczny pomaga użytkownikowi w jeździe, uzupełnia siłę, której używa podczas pedałowania. Dzięki temu można jeździć z mniejszym wysiłkiem niż na rowerze klasycznym. Różnica odczuwalna jest przede wszystkim przy podjazdach oraz przy jeździe na długich dystansach..
Stopień wspomagania napędu elektrycznego można regulować za pomocą panelu sterowania umieszczonego na kierownicy. W zależności od modelu, rower posiada 3 lub 5 stopni wspomagania. Napęd elektryczny może być również całkowicie wyłączony i można jechać jak na klasycznym rowerze, także wtedy gdy bateria ulegnie wyczerpaniu.
Silnik wyłącza się automatycznie, jeśli przestaniesz pedałować, albo w momencie, kiedy osiągniesz maksymalną dozwoloną prędkość 25 km/h. Niektóre panele pozwalają na jazdę z prędkością 6 km/godz bez kręcenia pedałami.

Po co komu rower elektryczny ?

Najłatwiej powiedzieć, komu nie jest potrzebny – prawdopodobnie tym, którzy rower traktują, jako formę intensywnego wysiłku, dla nich im więcej wysiłku tym lepiej.

Całkiem jednak spora część użytkowników rowerów traktuje je, jako sposób przyjemnego spędzania, czasu, wygodny środek transportu, miły sposób do na podmiejską wycieczkę itp. W tych wszystkich sytuacjach rower elektryczny może być bardzo pomocny.

Od maja do prawie końca października jeżdżę do pracy na rowerze traktując to, jako formę na minimum codziennej aktywności fizycznej. Mam do pracy ok. 16 km w jedną stronę i po drodze dwukrotnie podjazd pod górę, prawdę mówiąc czasami wolałbym, aby były nieco mniej strome. To właśnie moment, gdy można załączyć wspomaganie elektryczne i podjazd jest też dużo łatwiejszy.

Upał – dziś było w Warszawie naprawdę  28 ºC. Ścieżka rowerowa na odcinku 1,5 km 
prowadzi wzdłuż nagrzanego słońcem muru, w miejscu praktycznie pozbawionym cienia. Ten fragment drogi też chciałbym jak najszybciej mieć za sobą i chętnie włączyłem wspomaganie  elektryczne aby jak najszybciej dojechać na bulwary nad Wisłą. 

Często mam ochotę wybrać się na rowerze w jakiś odległy punkt miasta – czuję, że jednak w dwie strony to trochę za daleko. Można wprawdzie coś kombinować wsiadając z rowerem do tramwaju, metra czy autobusu, ale nie jest to specjalnie wygodne i znowu przydałby się jakiś elektryczny silniczek, aby nieco pomógł.

Podmiejski wypad do lasu – mam z domu do lasu ok. 10 km. W dwie strony to już 20 plus jeszcze ze 2-3 godziny po lesie i to już mocno za daleko. Pozostaje, więc wstawić rowery na dach auta i podjechać do lasu samochodem. Potem trzeba zdjąć rowery z dachu a po wycieczce ponownie złożyć je na dach po to aby po powrocie do domu znowu zdejmować je z dachu. I gdzie tu przyjemność z takiej wycieczki. Na rowerach elektrycznych wygodnie jedziemy obie strony bez konieczności ładowania rowerów na nach.
Rowerowa wycieczka rodzinna lub w gronie znajomych, gdy ktoś jest kondycyjnie słabszy od innych. też bywa nieraz niezbyt udana. Wprawdzie niby oni trochę poczekają, ale ten słabszy musie nieźle się namęczyć by zdążyć za tymi co jadą z przodu. Ile w tym niepotrzebnego stresu zamiast frajdy a tak wystarczy by słabsza kondycyjnie osoba jechała na rowerze ze wspomaganiem.

 

 

Na rowerze elektrycznym do pracy

 

Rower ze wspomaganiem elektrycznym pozwala na dojazd do pracy, nawet na dłuższych dystansach bez zmęczenia, bez spocenia się. Silnik zamontowany w rowerze wspomaga pedałowanie. Rower nie jest skuterem – wymaga pedałowania, mamy więc okazję do ćwiczenia fizycznego. Korzystając ze wspomagania elektrycznego można jechać z prędkością ok. 20 km na godzinę z wysiłkiem jak przy „powolnym spacerze rowerowym.”. Zasięg roweru z dobrą baterią to 50-100 km, ładowanie baterii trwa ok. 4 godz. ale już po godzinie bateria jest naładowana w ok. 70%. Jazda rowerem elektrycznym jest trzynaście razy bardzo ekologiczna niż jazda samochodem  (wyliczenia  Europejskiej Federacji Cyklistów - ECF) a przejechanie 100 km to koszt poniżej 1 zł. Odpada problem z parkowaniem, i opłatą za parking. Łatwo możesz też załatwić coś w drodze z pracy – na rowerze podjedziesz tam gdzie samochodem nie dasz rady zaparkować. I jeszcze jedno – przewóz rowerów komunikacją publiczną jest bezpłatny – możesz łączyć jazdę na rowerze z jazdą transportem publicznym.

 

Zadbaj o swoje zdrowie, kondycję i przy okazji o środowisko.
Uczyń swoją podróż do pracy łatwą i przyjemne:
•   bez stania w korkach i czekania na autobus.
•   bez podróży w zatłoczonych środkach komunikacji miejskiej.
•   stań się niezależny
•   zrób coś dla siebie i środowiska.
•   zaoszczędź na paliwie, opłatach za miejsca parkingowe i kosztach ubezpieczenia.
•   pozbądź się problemu braku miejsc parkingowych

Rower elektryczny to w dużej mierze wspomaganie pedałowania, choćby na podjazdach, ale jednak nie zwalnia on z obowiązku pedałowania.

Dzięki rowerowi elektrycznemu:
•  nie spocisz się podczas jazdy, a swobodnie osiągniesz prędkość 25km/h.
•  po przyjeździe do pracy wystarczy, że wypniesz baterię i podłączysz do ładowania pod biurko.
•  na jednym ładowaniu baterii można przejechać ok. 70 km, a czas ładowania nie przekracza 4 h.

Gdzie kupić rower w Warszawie ?   Zapraszamy

"E-Bike Buda"
Rowery elektryczne Warszawa
ul. Rusiecka 8A,

03-698 Warszawa
tel: 22 679-679-5